Reklam

* E Posta Adresiniz:
* Kodu Girin:

16.Ders (konu anlatımı)

Block, Wblock, Purge, Insert, Minsert, Regen
admin - 30.03.2006 00:58
Yazar: Aydın ŞİMŞEK
İçerik:

(Kontrol panelinizde görünür)
BLOCK KOMUTU

Mevcut çizim parçalarına diyalog kutusu kullanarak blok oluşturan komuttur.Bu komut çalıştırıldıgında aşağıda ki diyalog kutusu görülecektir.

Resim:Block diyalog kutusu

Name:Bu satıra bloklanacak nesnenin hangi isim altında bloklanacagı yazılır.Blok ismi maksimum 255 karakter uzunluğunda harfler,rakamlar ve bazı özel karakterlerden oluşur.
Base point:Oluşturulan bloğun daha sonra çizime çağırıldığında hangi noktasının temel alınarak yerleştirileceği sorulur.Bu nokta X,Y,Zkoordinatları verilebileceği gibi Pick point butonundan nokta yakalama yöntemleri kullanılarakda seçilebilir.
Object:Select object butonuna basılarak blok haline gelecek nesnelerin seçimi yapılır.Qu.ck select ile çizimdeki nesneler bazı kriterlere uyularak seçilir.
Retain:Çizim bloklama işleminden sonra da ekranda kalması isteniyorsa bu kutucuk işaretlenmelidir.
Convert to block:Bu kutucuk işaretlendiğinde,bloklama için seçilen nesnede blok haline gelir.
Delete:Bu kutucuk işaretlendiğinde,blok oluşturulduktan sonra esas çizim nesnesi ekrandan kaybolur.
Insert unıts:Listesinden bloğun yeni bir çizime eklenmesi durumunda kullanılacak birim sistemini belirlemeyi sağlar.
Unitless:Eklenecek çizimin birim sisteminin kullanılmasını sağlar.
Description:Tanımlanan blokla ilgili kısa açıklamalar yazılabilir.




WBLOCK KOMUTU

BLOCK komutu ile oluşturulan bloklar yalnızca içinde bulunan çizimlerde kullanılabilir.Farklı çizimlerde de oluşturulan blokların kullanılması isteniyorsa,bu bloğun diske kaydedilmesi gerekir.Bu işlemi yapan WBLOCK tur.
Bu komut çalıştırıldığında ilk olarak Write Block diyaloğ kutusu ekranda gözükecektir.Bu diyalog kutusunda,aynı veya farklı isimli DWG uzantılı bir dosya oluşturulur ve harddiskte saklanır.

Resim:Wblock diyalog kutusu

Source bölgesinde nesneyi belirlemeyi sağlayan seçenekler bulunmaktadır.Block seçeneği,daha önceden çizimde oluşturulmuş bloğu kaydetmek istiyorsak açılan listeden seçmeyi sağlar.

Objects:Çizimde seçilecek nesneleri çizim dosyası olarak kaydeder.
Destination:Dosyanın hangi isimle ve nereye yazılacağını belirler.
Insert units:Bloğun yeni bir çizime eklenmesi durumunda kullanılacak birim sistemini belirlemeyi sağlar.
Unitless:Eklenecek çizimin birim sisteminin kullanılmasını saglar.




PURGE KOMUTU
Purge komutu: Çiziminiz sırasında oluşturup hiç kullanmadığınız katman, çizgi tipi, ölçü stili, yazı stili gibi stilleri çiziminizde gereksiz yere yer kaplamaması için silmeye yarar. Purge yazıp enter yaptığınızda açılan pencereden “purge all” düğmesini tıklayın. Kullanılmayan stiller otomatik olarak silinecektir.




INSERT KOMUTU
Çiziminize dışarıdan başka bir çizim, bir dosya, bir link eklemek için kullanılan komutları içerir.Daha önceden oluşturulmuş blokların çizim dosyasının içine almak içinde kullanılır.Bu komut çalıştırıldığında ekranda aşağıdaki diyalog kutusu açılır.

Resim:Insert diyalog kutusu

Çağırılan blok eğer çizim içinde BLOCK komutu ile tanımlanmış block ise,Insert diyalog kutusunda Name açılan listeden istenen blok seçilir.Eğer blok WBLOCK komutu ile oluşturulmuş blok ise,o zaman Browse butonu tıklanır ve harddiskte dwg uzantılı blok dosyası bulunarak seçilir.

Insertion Point:Bloğun çizime yerleşim noktası,X,Y ve Z'ye değerler vererek belirlenir.

Scale:Burada X,Y ve Zyönündeki ölçek katsayıları girilebilir.

Rotation:Blogun döndürme açısı girilmektedir.

Explode:Bu seçenek tıklandıgında,çizime yerleştirilen blok elemanı,blogu oluşturan çizim elemanları dağılarak yerleşmiş olacaktır.




MINSERT KOMUTU

Daha önceden oluşturulmuş blokların çizim dosyasının içine çoklu yerleştirmek için kullanılan bir komuttur.Bir başka deyişle INSERT ile ARRAY komutlarının ortak kullanılması gibi işlev görür.

**Enter block name or:Bu mesaja kullanıcıdan çizime yerleştirilmek istenen blogun ismi istenmemektedir.Eger blok ismi hatırlanmıyorsa,?işaretine basılarak blok isimleri listelenir.Blok ismi yazılıp ENTER'a basıldıktan sonra,AutoCAD ilk olarak BLOCKkomutu ile oluşturulmuş blok isimlerine bakar.Eger aranan blok bulunamazsa o zaman WBLOCK komutu ile harddiske kaydedilmiş bloklara bakar.Yine bulamazsa bir hata mesajı verilecektir.

**Specify insertion point:Blogun yerleştirilecegi nokta sorulmaktadır.
Enter insertion factor opposite corner,or [Corner/XYZ]<1>:Bu mesajda kullanıcıya 3 farklı seçenek sunulmaktadır.

X scale factor:Yerleştirilecek blogun X ekseni yönündeki ölçek katsayısı istenmektedir.
Corner:Köşe anlamınada gelen bu seçenek ise X ve Y ölçeklerini aynı anda tanımlamaya imkan verir.
XYZ:Bu seçenekte özellikle 3 boyutlu blokları yerleştirirken kullanılan bir seçenektir.X,Y ve Z eksenlerindeki ölçek katsayılarının belirlenmesi istenmektedir.
**Specify rotation angle<0>:Blogun döndürme açısı istenmektedir.
**Enter number of rows(---)<1>:Yerleştirilecek blogun kaç satır olacagı girilecektir.
Enter number of columns (|||)<1>:Yerleştirilecek blogun kaç sütun olacagı girilecektir.
**Enter distance between rows or specify unit cell(---):Satırlar arasındaki mesafe istenmektedir.
Specfy distance between columns (|||):Sütunlar arasındaki mesafe istenir.







REGEN KOMUTU

Regen komutu: Çizimlerinizi düzenlerken, ekrandaki bazı çizgilerin kaybolduğunu, daire ve yay gibi eğri nesnelerin şekillerinin bozulduğunu fark edebilirsiniz. Bu sorunu gidermek için regen yazıp enter yaptığınızda çiziminiz güncellenecektir
Yorumlar :
Henüz yorum yapılmamış
Copyright © 2004-2018 | Tüm Hakları Saklıdır | 1779 | Site haritası | İstatistikler | Hakkımızda | Kadromuz | Gizlilik | Reklam