* E Posta Adresiniz:
* Kodu Girin:

8.Ders (konu anlatımı)

Stretch, Break, Trim, Extend
admin - 30.03.2006 00:40
Yazar: Aydın ŞİMŞEK
İçerik:

(Kontrol panelinizde görünür)
STRETCH KOMUTU

Stretch Komutunun Kullanımı
Nesneleri germek veya taşımak için kullanabileceğiniz bu komutu aşağıdaki yöntemlerden biriyle kullanabilrsiniz.
Modify toolbar:
Modify menu: Stretch
Komut Satırından: Stretch
Stretch komutu ile seçili nesneleri asıl merkez tanımlayarak germek veya nesneleri taşımak için kullanabilirsiniz.
Nesnenin belli bir kısmını herhangi bir doğrultuda çekip uzatmaya, kısaltmaya, büyültmeye veya küçültmeye yarar. Nesne seçme işlemi uzatılacak kısmı içine alacak bir pencere biçiminde olmalıdır



Resim 1.60:Strehch Komutunun Kullanımı


Select objects to stretch by crossing-window or crossing-polygon. Bir pencere veya poligon şeklinde uzatılacak nesneyi seçin.
Select objects: Specify first corner: P1
Select objects: Specify opposite corner: P2
Select objects: Seçme işlemini tamamlamak için ENTER’e basın
Specify base point or displacement: P3 Uzatma asıl merkez noktasını tanımlayın
Specify second point of displacement: P4



BREAK KOMUTU
Kırma komutudur. Nesneleri belirli bir noktadan veya belirli iki noktadan kırmak için kullanılır.

-Command: program bir komut girmenizi bekler.
-Command: break break komutu girilir.
-Select objects: kırılacak nesneleri seçmeniz istenir.
-Specify second break point or [First point]: nesneyi kıracağınız ikinci noktayı seçmeniz istenir. Eğer önce nesneyi seçip sonra kıracağınız iki noktayı seçmek isterseniz, F yazıp enter tuşuna basınız.aşağıdaki komut yazılacaktır.
-Specify first break point: nesneyi kıracağınız ilk noktayı seçmeniz istenir.
-Specify second break point: nesneyi kıracağınız ikinci noktayı seçmeniz istenir

Resim:Break komutunun uygulanması uygulanması





TRİM KOMUTU
Trim komutu ile birbirleriyle kesişen çizim öğelerinin kesişen noktaları arasında kalan ve istenmeyen kısımlarını siler; yani budama yaparsınız.
Budama işleminin gerçekleştirilebilmesi için atılacak kısmın mutlaka bir çizgiyle sınırlandırılmış olması gerekir.
Trim komutu ile budama yapılırken önce budama işlemini sınırlandıran nesneler seçilir, ENTER tuşuna basılarak seçme işlemi tamamlanır, mouse ile nesneler arasında budanacak kısımlar işaretlenir. Budama işlemini tamamlamak için ENTER tuşu ve mouse kullanılabilir


Command: Trim
Current settings: Projection=UCS Edge=Extend
Select cutting edges ...
Select objects: 1 found
Budama İşlemi İçin
Modify menüsünden, Trim komutunu seç.
Budama sınırlarını tanımlayan nesneleri belirleyiniz (1 ve 2) ve ENTER tuşuna basınız.
Nesneler arasında kalan, budamak istediğiniz kısmı mouse ile tıklayınız (3) ve işlemi tamamlamak için ENTER tuşuna basınız.
Trimlenecek çizim İşaretlenmiş çizim Trimlenmiş çizim



Resim 1.75:Trim Komutunun Kullanımı


Not: Budama yapmak için nesnelerin kesişmesi gerekmektedir


EXTEND KOMUTU

Uzatma komutudur. Nesneleri istenilen bir eksene kadar uzatır.

-Current settings: Projection=UCS, Edge=None komutu etkileyen çizim özelliklerinin o anki durumunu gösterir.
Select boundary edges ...
-Select objects: uzatma eksenini(!!!) seçmeniz istenir.
-Select objects: 1 found kaç adet nesne seçtiğinizi gösterir.
-Select objects: 1 found,3 total her seçtiğiniz yeni nesne sayısını ve toplam seçilen nesne sayısını
gösterir.
-Select object to extend or shift-select to trim or [Project/Edge/Undo]: uzatılacak nesneleri seçmeniz istenir. Seçtiğiniz nokta seçilen nesnenin uzatılacak kısmının üzerindeki bir nokta olmalıdır.
NOT: yukarıdaki komutta f yazıp enter tuşuna basarak çoklu uzatma yapabilirsiniz
Yorumlar :
wendabum   24.12.2008 15:10 #9835  

Merhaba...
"Resim:Break komutunun uygulanması" örnek anlatım resmi görünmüyor...
Rica Etsem ilgilenseniz...

Copyright © 2004-2018 | Tüm Hakları Saklıdır | 709 | Site haritası | İstatistikler | Hakkımızda | Kadromuz | Gizlilik | Reklam