Reklam

* E Posta Adresiniz:
* Kodu Girin:

AutoCAD'e Giriş

Giriş
admin - 03.01.2005 13:03
Yazar: cizimokulu.com
İçerik:

(Kontrol panelinizde görünür)
AutoCAD'e Giriş
Bu dökümanlar çeşitli kaynaklardan derlenmiş ve ticari bir amaç güdülmediğinden, kaynak sahiplerinin anlayışına sığınılarak yayınlanmaktadır. Emeği geçen herkese teşekkürler.
Bu dökümanlar kopyacılık olarak algılanmamalıdır. Derlenen yazılar üzerinde titiz bir çalışma yapılmıştır!

Dersler hazırlanırken AutoCAD 2000 baz alınmıştır, bu nedenle diğer sürümlerde bazı küçük farklılıklarla karşılaşılabilir.


Bu eğitim kapsamında Temel AutoCAD komutları ile çizim yapmanın yolları gösterilecektir.

İlerki derslerde takıldığınız bir yerolduğunda bize e-posta ile sorunuzu yöneltebilirsiniz.

AutoCAD programında proje çizmenin çok karışık olduğunu düşünenler için bir şey söylemek istiyorum: AutoCAD ile çizim yapmanın elle çizim yapmaktan hiçbir farkı yoktur. Sadece AutoCAD’in komutlarını kullanmamız gerekmektedir. Buda zamanla, alıştıkça bir yabancı dil gibi kullandıkça gelişecek ve hızınızı arttıracaktır. Bana inanın.

Bir objeyi anlatabilmek için en internasyonal dil resimdir, çizgidir. “biz negüzel elimizle çiziyorduk bu programa ne gerek vardı!” diyeceksiniz ama biraz ilerledikçe AutoCAD’in işimizi nekadar kolaylaştırdığını göreceksiniz.

Komutların işleyişi için gerekli olan verileri AutoCAD’in istediği gibi girersek sorunsuz işleyecektir.

Bilgisayara istediği verileri girmeninde birkaç yolu vardır. Bilgisayarın veri girme araçları olan, klavye, mouse veya dijital nokta girme aracı olan tablet kullanarak komutları işleteceğiz. Tabiki şimdi diyeceksiniz ki “İyi ama nereye gireceğiz bu komutları, komudun istediği verileri?”. Bunu size anlatabilmem için AutoCAD’in ekranlarınızdaki görünen bölümlerini tanımamız gerekli. AutoCAD bilgisayarınıza ilk kurulduğu zaman otomatik olarak kurulum ayarları güncel olacaktır. Bende size ayarları başlangıçta göstermeyeceğim. Bu ayarları kullanarak bir süre devam edeceğiz. AutoCAD’e biraz daha hakim olduğumuzda bu ayarları kendi isteklerimize göre değiştirebiliriz. Yalnız sizi uyarmak istiyorum ayarları bilmeden değiştirmeyin lütfen. Yoksa anlattığım komutları söylediğim yerlerde bulamayabilirsiniz.

Şimdi ekranımızı tanıyalım

AutoCAD Ekranı

Gördüğünüz klasik bir AutoCAD ekranıdır. Üsteki kırmızı ile işaretlenmiş olan bölgeye “Pulldown menu” diyeceğiz. Mavi ile işaretli bölüm ve bölümler ekranın herhangi bir yerine yerleştirilebilen (sağına, soluna, üstüne ve altına veya ortada yüzer şekilde) menüye “Toolbar Menu”, alt tarafta yeşil ile işaretlenmiş bölümde “Komut Satırı” olarak adlandırılacaktır. Ekranın ortasındaki artı şekline benzeyen işarat ise bize çizim yapmamıza yardımcı olan “kursör”. Mouse ile yaptığımız hareketlerimizi ve ekran üzerindeki işaretlemeleri kursör ile yapacağız. Tabiki klasik Windows özelliklerini anlatmama gerek yok zannediyorum. Örneğin herhangi bir toolbar içindeki bir komut butonu üzerinde durduğumuzda o butonun işlettiği komutun çıkması gibi. Pulldown menüden file’ın altında save komutunu seçin gibi. Vs. Vs.

Şimdi ilk komutumuzla başlıyalım.

<< Önceki Ders | Yazdır | Sonraki ders >>

Yorumlar :
memoli1365   30.12.2014 14:24 #15483  

Teşekkürler

mertadam58a   20.04.2012 14:58 #14596  

Ne diyebilirim ellerinize sağlık tşk.

jaak3   01.02.2012 21:12 #14490  

Ben makina bakım teknisyeni olarak çalışıyorum. öyle okul falan okumadım maddi durumum ve zaman problemlerim dolayısıyla dersane veya bir kursa gitme şansım yok bu sitede ilgimi çekti şimdilik bu site kanalıyla ve siz arkadaşlarımın yardımları ile autocad ve solidworks su öğrenmek istiyorum şimdiden yardımlarınız ve emeğiniz için teşekkür ederim.

iso9002   29.11.2011 09:49 #14394  

Emeği geçen herkese teşekkürler siteyi tasarlayıp faaliyete sokanlar insanların dualarını alıyoryar bundan daha huzur verici bir şey olabilrmi ne mutlu sizlere

speedymustafa   26.02.2011 16:49 #13828  

arkadaşlar öncelikle herkese slm ben oto tamircisiyim cizmek istedigim şimdiye kadar benzeri olmayan bir motor tipi var ama çizim programı hiç kullanmadım birde nasıl bir program benim işimi görür yardımcı olursanız sevinirim

uğur5041582   09.02.2010 18:39 #12429  

ewtteskler

mgeszism   02.02.2010 17:06 #12397  

benim için yeni bir iş yeni bir akım olacak öncelikle autocad i yalayıp yutmalıyım bana bu imkanı sunan değerli bilgi sahiblerine saygılar ..

selcuk_makine_49   23.11.2009 15:05 #12082  

ya bu site kendini aşmış hazırlayanlara teşekkürlerimi fışkırtıyorum ellerinize sağlık

nurcan1100   28.03.2009 21:43 #10830  

ben nurcan bu siteye yeni katıldım hiç bir bilgim yok bir inat uğruna bu programı öğrenme niyetindeyim tek amacım öğrenmek çok zor olacak biliyorum yardım bekliyorum sırf inadım için öğreneceğim

komutann   24.02.2009 21:39 #10569  

teşekkürler öğrenmeye çalışacağım

neyzen5075   23.02.2009 21:31 #10553  

çok teşekkr ederim

zeki çalım   31.01.2009 14:58 #10301  

arkadaşlar bende yeni üye oldum siteye ama çok güzel bir site kuranların eline sağlık autocad ögrenmek isteyen arkadaşlar için güzel bir yer yeterki sıkılmadan usanmadan bunu yapabilirsiniz...

bilalgüler   26.01.2009 17:34 #10256  

anlatımlarınız super ama 1.derstekı kareyı olusturamadım yardımcı olurmusunuz

red_gul   28.12.2008 06:21 #9868  

Bızlerı dusunen ve bu gıbı egıtımlerı hazırlayıp onumuze sunan herkese tesekkurler..!

Alpata   14.12.2008 21:39 #9758  

yoksada teşekkürler

Alpata   14.12.2008 21:38 #9757  

arkadaslar bana autocad eğitim seti lazım ya

ocre35   01.12.2008 14:57 #9685  

çok güzel.emeği geçen herkese teşekkürler.

kelaj   26.11.2008 22:54 #9651  

bende yeni üye oldum inşallah ögrenebiliriz

omeragyol   04.11.2008 23:02 #9462  

buranın ustune sıte gormedım muthıs sıte arkadaslar her ıstegını bulabılıyosun bende makıne bolumu okuyorum burdan yardım alıyorum

asicocuk34   25.07.2008 11:20 #8739  

çok güzel inşallah ögrenirim

romantik.prens   10.05.2008 23:53 #8161  

elinize salık arkadaşlar çok güzel olmuş

akdnzden   23.03.2008 01:45 #7676  

valla besmeleyle başladık ya umarım devamı gelir site çok iyi bu arada yoruma gerek yok gerçekten

gecelerinefendisi038   21.03.2008 18:55 #7660  

ÇOK HARİKA BİR SİTE... İLK DEFA İYİKİ ÜYE OLMUŞUM DEDİM BİR SİTEYE ... ÇOK GÜZEL BİR ANLATIMA SAHİP TŞK EDERİM EMEĞİNİZE SAĞLIK...

poyraz kırıcı   18.03.2008 22:18 #7638  

henüz n bişey görmedik

inalkac   09.02.2008 12:41 #7197  

Takdir,sevgi, saygı,şükran ve başarı dileklerimle...

geray   07.02.2008 20:25 #7178  

bugüne kadar soldiworksle başlayıp catia ile devam ettim... ikisinide tam bitiremesemde bu işin autocad olmadan olmuyacağını anladım.. autocada başlıyorum ve bu site bana yardımcı olucak... emeği geçen herkese saygılar .

müjdat   06.02.2008 00:52 #7136  

güzelllll(Y)

Toprak_   30.01.2008 11:29 #7069  

Bu siteye daha ne kadar teşekkur edecegimi bilmiyorum Arkadaşlar Kutlarım herkezi....

serhantik   28.12.2007 14:00 #6829  

site gercekten cok güzel.bir problemle karsılastıgımızda anınd cevap veriyorlar.
autocadla ilgili bircok site var fatak en iyisi bu diyebilirim.turkiyede autocad


Linkleri görebilmek için ÜYE olmalısınız.

dan sorulur.
basarılarınızın devamını dilerim,,,


saygılarımla

halitodabaş   13.12.2007 19:31 #6747  

yeni üye oldum herkese teşekkürler

creative38   10.12.2007 04:13 #6690  

emegenize saglik guzel bir calisma olmus

almorion89   09.12.2007 17:43 #6686  

Emeğinize sağlık.!

tafa28   05.12.2007 12:23 #6651  

güzel bir site emeği geçen herkese teşekkür ediyorum

resim75   03.12.2007 10:34 #6629  

siteye yeni üye oldum ve autocad le yeni tanışıyorum.siteyi hazırlayanların ellerine sağlık.öğrenirken sitenin çok yardımı olacak sanırım.

erkut erci   29.11.2007 18:02 #6577  

yeni üye oldum bu siteyi hazırlayanların eline sağlık. siteyi tanımaya çalışıyorum

aakbag   29.10.2007 16:41 #6175  

emeği gecen herkese tesekkurler

ttibrahim   19.10.2007 15:11 #6065  

yeni üye oldum. oldukça acemiyim.plan çizebilmeyi umuyorum.bu siteyi hazırlayanlara teşekkür ederim.

nurcankoybasi   15.10.2007 17:38 #5989  

böyle derslerin olması güzel ama daha detaylı olursa ve ders sayıları daha fazla olursa iyi olacak.yapanlara çok teşekkürler.ellerinize sağlık arkadaşlar.

bilal şirin   05.10.2007 17:02 #5857  

bütün övgüleri hak ediyosunuz herkese yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim
ellerinize sağlık

xeasya   27.09.2007 00:43 #5777  

güzel hazırlanmış teşekkürler

yeditepely   26.09.2007 19:35 #5771  

çpok güzel olmuş ellerine sağlık

urfa_63   26.09.2007 11:50 #5756  

arkadaşlar emeğiniz için çok teşşekürler allah hepinizden razı olsun ...

atalarkenan   24.09.2007 13:18 #5729  

güzel bi döküman teşekkürler

usta_1454   16.09.2007 15:18 #5552  

emeği gweçen herkese teşekkürler

talous   27.07.2007 16:39 #5076  

ekran yok....acaba sorun bende mi?

ishak4141   07.07.2007 17:53 #4865  

tek kelimeyle muhteşemmmmm desem inanmayın ....daha iyi yapılabilirdi ama yapanların eline saglık bize de afiyrt olsun

Arcsider   04.07.2007 17:13 #4828  

ya iyide bende açılmadı görüntü ya da yazı her neyse acaba hata benim bilgisayardamı sitedemi demin video indirdim o da açılmadı yarısına glmeden hata verdi

fpak   01.07.2007 15:46 #4800  

autocad ile ilgili eksiklerimi gidermek adına oldukça iyi. emeği geçenlere sonsuz teşekkürler.

hopeman   19.06.2007 14:30 #4666  

selam arkadaşlar öncelikle böyle güzel bi olaya el attığınız için sizlere ne kadar teşekkür etsem azdır bu memlekettin tasarımcı genclere ihtiyacı var ve sizler bu genclere birazda olsa yol gösterebiliyorsanız ne mutlu

aldora   05.06.2007 14:30 #4529  

yorum yapmak isterdim ama ekranı göremiyorum malesef

Toprak_   28.05.2007 01:13 #4441  

Bilgiler güzel Teşekkür ederim...

melek_s   23.05.2007 15:12 #4381  

süpersiniz arkadaşlar ) valla tesadüfen rastladm ama vaaaaayyyyyy beeeeee;))

emrahcatal   18.05.2007 15:09 #4315  

sıteyı yapan ve emegı gecenlere tesekkurler...

ugurkarabulut   16.05.2007 18:08 #4292  

arkadaşlar bende yeni üye oldum herkeze çok slm autocad i bende tam anlamıyla ögrenmek istedigim için ugraşıyorum herkeze başarılar ugurkarabulut.

astatik   12.05.2007 14:59 #4249  

yaa autocad ile ilgili hiç birşey bilmiyorum nerden başlamalıyım

ierizu07   12.05.2007 12:03 #4241  

site çok güzel. Ama AUTOCAD ekranı bende gözükmüyor. Hata gösteren kırmızı çarpı işareti var. Benim bilgisayadan kaynaklanan birşey mi? yardımcı olursanız sevinirim......

shabsough   30.04.2007 15:19 #4108  

bu resimde bir şey gözükmüyor..

gulis   09.04.2007 22:52 #3838  

ya arkadaşlar bende ekran tam açılmıyo bilgisi olan var mı acaba ?Acil yardım istiyorum ...

gulis   09.04.2007 22:49 #3837  

merhaba arkadaşlar evet site çok güzel olmuş ama ben autocadı unutuyo gibiyim yani hemen unutuluyo bazı komutlar neyse herkese şimdiden kolay gelsin ....

bayramozer06   09.04.2007 15:37 #3831  

site çok güzel ama birde bazı dosyaları indirmemize izin verseniz

realjouan   07.04.2007 16:29 #3812  

bugün ilk defa giriyorum gerçekten çok güzel ve verimli olacağınma inanıyorum teşekkürler.

minel   31.03.2007 18:21 #3697  

harika bir site emeği geçen herkese binlerce teşekkürler ellerinize sağlık
fakat resimler hç görünmüyo lütfen çözüm bulunsun çünkü daha iyi anlayabilecegiz teşekürler............

fatih aras   24.03.2007 09:57 #3551  

fatih aras - neden autocad ekranı açamıyorum ? lütfen cevap .....

fatih aras   23.03.2007 14:47 #3536  

ekranı açamıyorummmmmmmmm

mohti   09.03.2007 21:44 #3257  

bende arkadaslar bende göremedim gerçi autocadim açık bakıyorum hazırlayanların aklına ellerine saglık herkese basarılar arkadaslar su andan itibaren yarıs basladı

LEOPAR61   02.03.2007 14:45 #3081  

ÇOK ÇOK ÇOK HARİKASINIZ EMEĞİ GEÇEN HERKESE SONSUZ TEŞEKKÜRLER

ayhan53ismail   01.03.2007 10:42 #3013  

bende ama olsun elbet güzel bir şeydir

george1975maycil   01.03.2007 01:49 #3003  

ekranı göremiyorummmmmmmm.......

Giray   22.02.2007 20:28 #2779  

daha ilk sayfadan bir şey öğrenmek imkansız ama halil erdem adlı üyemizin fikirlerine aynen katılıyorum autocad hakkında bilgilenmek ve öğrenmek çok güzel bir şey.Kendi alanımda çok işe yarayan bir konu autocad ve artık her sektörde iş aramak istediğiniz zaman patronların istediği bir program.Kısaca bu site harika

sweety_princess   01.02.2007 20:31 #2152  

arkaadslar sıtey yenı üye oldum autocadı ogrenmeyı cok ama cok ıstıorum umarım basarılı olup ılk guzel cızımımı sızlerle paylasırım emege gecen herkese sonsuz teskkurler paylaşmak guzel sey dusuncesınde olan bu iyi ınsanları cok ama cok tesekkurler emeklerınızı bosa cıkarmayız umarım

xwx   29.01.2007 19:21 #2084  

biravo diyecem de pek bişi anlamadım

a_tuana   15.01.2007 20:40 #1843  

burdaki derslerin yararlı olacağına inanıyorum. başardığım an bir çok kişiye tavsiye etmekten geri kalmam derim...

hakin   19.12.2006 01:08 #1417  

Emeği geçen bütün dostlara (faydalı insanların hepsi) teşekkür ediyorum. Sıfırdan başlıyorum. Başarılı olacağıma inanıyorum.

e_suakar   11.12.2006 19:06 #1281  

tecrübelerini başkakarınla paylaşanlaşanlara teşekkür ederim ...

tugba06   10.12.2006 18:53 #1263  

emeği geçenlere teşekkürler!...

gma.avci   01.12.2006 16:24 #1153  

EMEĞİ GEÇENLERE GERÇEKTEN TEŞEKKÜRLER

silpiyus   26.11.2006 01:46 #1044  

site yapımcılarına tesekkurler

bezgin26   06.11.2006 15:07 #862  

içeriklere baktığımda hayatında hiç autocad görmemiş benim gibi birinin bile bu proğramı kullanabileceğini tahmin ediyorum.autocad 2007 yükledim.şimdi ders 1 den başlıyorum çalışmaya.çok keyifli olacagını tahmin ettiğim bu proğramı kullanabilmemi sağlayacak olan bu siteye, admin'lere ve emeği geçen herkeze teşekkürü borç bilirim.

halil erdem   03.11.2006 04:49 #832  

selam bu cok güzel bi olay böylece kurslara dünya para dökmek zorunda kalmıcaz ama yukarda autocad ekranı yazan kısımda hiç bişi gözükmüo bende niye acaba?

ilkerasil   02.11.2006 15:24 #826  

ANLAMADIM AMA GÜZELE BENZİYOR

.:.GulGuzeli.:.   28.10.2006 22:05 #765  

:walla süper emeği gecen herkesin eline sağlık.....

kayzersoze   26.10.2006 15:45 #736  

Cok tesekkürler,elleriniz dert görmesin..

hllatmaca   22.10.2006 21:57 #728  

tek kelimeyle
süper

inşaat   19.07.2006 22:59 #417  

tek kelimeyle"TEŞEKKÜRLER"

ali rıza çifci   02.03.2006 16:55 #242  

hazırlayan ve düşünen herkese teşekürler

volkut   07.10.2005 11:15 #124  

Bencede bu sıte cok guzel yoruma ıhtıyac yok

metin Karabük   05.08.2005 16:36 #100  

selam. sitenin verdiği bilgiler güzel. Anma ders sayısı az. Diğer komutlarında en kısa zamanda eklenmesini bekliyorum. Komutlardan sonra ör: birden çok sayfanın yazdırma esnasında A4'e kağıdına sığdırma gibi işlemlerinde anlatılmasını istiyorum. Emeği geçenlere teşekkürler.

fuat   08.07.2005 23:09 #92  

valla anlamadim ne yapacagimi

makina_ressamı   08.07.2005 20:23 #91  

bu sıte cok guzel sevındım yoruma ıhtıyac yok

Copyright © 2004-2018 | Tüm Hakları Saklıdır | 778 | Site haritası | İstatistikler | Hakkımızda | Kadromuz | Gizlilik | Reklam